10 let talentu Victorie Beckham

Zatímco zpěv jí nikdy příliš nešel, její designérský talent nelze zpochybnit. Od minisukní se vypracovala k minimalismu nejvyšší ligy.

Foto: Getty Images

Píše se 2008 a z velké papírové nákupní tašky s logem Marca Jacobse čouhají nohy ve vysokých podpatcích. Střih, jerok 2018 a médii letí téměř totožná kampaň. Stejné nohy, stejná aktérka, jen s tím rozdílem, že na papírové tašce je logo Victoria Beckham. Její vlastní značka letos slaví desáté výročí na trhu. Kampaň nafocená Juergenem Tellerem se svolením Marca Jacobse symbolicky a vtipně reflektuje cestu samot- né návrhářky – od celebrity a známé manželky fotbalisty k respektované módní tvůrkyni. Tričko s motivem kampaně se stalo jedním z nejoblíbenějších kousků posledního londýnského fashion weeku, kam své přehlídky přesunula z New Yorku.

Možná ve vzduchu stále visí otázka, jak by byla tato značka vnímána, kdyby Victoria Beckham byla jen dalším designérem, který přišel z neznáma a začíná od nuly. Jméno Beckham ale bylo skvěle výdělečnou značkou dávno předtím, než se Victoria na dráhu návrhářky vůbec vydala. Na druhé straně, být jen profesionální celebritou vám ve světě módy zdaleka nezaručí uznání. Právě naopak, část veřejnosti se na ni ze začátku dívala s despektem. Victoria si to ale dnes již zdaleka nezaslouží. Tvrdou prací se jí daří přesvědčit svět o tom, že módní byznys bere nesmírně vážně a že na rozdíl od předchozích pokusů uspět se sólovou pěveckou dráhou (byť jak sama říká není přirozený pěvecký talent) jí tato role sedne dokonale.

Foto: Getty Images

Posh původ

I když VB pochází z dobře situované britské rodiny, dětství a dospívání jí to zrovna neulehčilo, ba naopak. Ve škole se jí smáli a stejně jako spousta úspěšných lidí prožila malá Victoria celkem osamělé dětství mezi spolužáky, kteří si ji právě pro její původ dobírali a oplácanou zamlklou dívku s pupínky šikanovali. Ve svých vzpomínkách jednou zmínila: „Snažila jsem se najít přátelé, ale nikam jsem nezapadala. Tak jsem se uzavřela do sebe.“ Tehdy se nejspíš zrodila její silná vůle, pracovitost a cílevědomost.

Rozhodla se stát zpěvačkou a tanečnicí. Roku 1994 si stoupla do fronty na inzerát hledající „drzé, extravagantní, ambiciózní, pěvecky a pohybově nadané“ dívky. Victoria uspěla a stala se členkou historicky nejúspěšnější dívčí kapely všech dob, Spice Girls. Pokud jste ale nebyla jejím zapáleným fanouškem nebo vaše spřízněná „spajska“ byla Sporty či Ginger, Victorii alias Posh Spice jste zaznamenali jen z dálky. V roce 1997 potkala svého nynějšího manžela fotbalistu Davida Beckhama. Po rozpadu Spice Girls se chvíli pokoušela o sólovou dráhu, ale nakonec si uvědomila, že svůj potenciál lépe uplatní ve světě módy.

Foto: Getty Images

Dojatá Victoria Beckham před svou poslední show: „Má nervozita stoupá každou sezonu, neklesá, protože značka se čím dál víc rozrůstá.“

Evoluce

Spice Girls se vydaly na méně a více úspěšné sólové dráhy a s mírnou nadsázkou se dá říci, že Victoria na dráhu párovou. Posh & Becks byl nejslavnějším párem této planety. Stal se z nich dokonalý marketingový produkt a společně dokázali své partnerství proměnit ve výnosný byznys. Victoria Beckham je v té době pro některé stylovou ikonou a jiní si pamatují spíše její dlouholeté potýkání se s anorexií. Její styl se ale postupně vycizeloval do velmi sofistikované podoby, s kterou se ztotožňují zástupy žen.

Přesto ale stále čelí kritice. Například proto, že na veřejnosti vystupuje jako ledová královna a skoro nikdy se nesměje. „Lidé jsou často překvapení, že mám smysl pro humor,“ řekla v jednom z rozhovorů a do jedné ze svých kolekcí zařadila i tričko s nápisem Fashion stole my smile. V dalším z rozhovorů pak na otázku, proč se neusmívá, pohotově odpověděla se svým typickým suchým britským humorem: „Směju se pouze uvnitř, členství v módním světě beru zodpovědně.“ A i díky sociálním sítím neustále dokazuje, že si ze sebe umí dělat legraci, a odkrývá dál mile překvapivé stránky své osobnosti.

Foto: IMAXtree

Kolekce Victoria Beckham pro jaro/léto 2019.

Jaká je pak sama značka Victoria Beckham? Maximálně luxusní. Své nositelce má dodávat sílu, je minimalistická, ale nepůsobí studeně. Vyniká v propracovaných detailech, které dodávají čistým liniím důvtip a lehkost a jdou ruku v ruce s prvotřídním designem. Skvěle umí pracovat s jasnými, výraznými barvami. Je kouzelné vidět, jak je značka věrná své filozofii a i svým zákaznicím, které se vyvíjejí a zrají. Stejně jako její stvořitelka.

Foto: IMAXtree

Čtěte dál